NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY A ODPOVĚDI

 Jaké jsou povolené kombinace zboží a dodací lhůty?

 

Rostliny, u kterých je na e-shopu uvedena dostupnost 'Skladem' lze bez omezení objednat. Rostliny s uvedenou dostupností, např. 15.března, 1.dubna 2020 apod., lze objednat, jejich expedice proběhne až po naskladnění rostlin. 

Prostokořenné ovocné stromky a rostliny s kmínkem lze objednat pouze v samostatné objednávce, vzhledem k způsobu balení je nelze zasílat dohromady s jiným zbožím. Jestliže zkombinujete stromky s jiným zbožím a Vaši objednávku z tohoto důvodu nebude možné zabalit do jedné zásilky,dojde k rozdělení objednávky a odeslání zboží zvlášť, v tomto případě bude účtováno poštovné navíc. Je to z důvodu odlišného způsobu balení a velikosti krabic (mohlo by se stát, že se květináče v krabici uvolní a stromky poškodí). Pokud to technicky půjde zabalit bez poškození rostlin, objednávku zašleme za jedno poštovné.

 

Kdy budete mít skladem rostliny, u kterých je uvedeno vyprodáno? 

Většinu rostlin, které jsou zde na e-shopu, budeme mít opět skladem a to v dobu vhodnou pro výsadbu jednotlivých druhů. Zde uvádíme přibližné termíny dostupnosti:

trvalky - podle druhů, od začátku března do poloviny května

bylinky - v průběhu dubna

okrasné keře - od poloviny března 

jehličnany - polovina března

letničky - od začátku dubna podle počasí

 

Uvedené termíny jsou orientační, vždy po naskladnění se na e-shopu změní dostupnost na 'Skladem'.

Pokud Vás zajímá naskladnění určité rostliny, použijte funkci na e-shopu Sledovat cenu, kterou najdete v detailu každého produktu.

  

Které zboží je, a které zboží není skladem?

Veškeré zboží, u kterého je uvedena dostupnost 'Skladem', máme aktuálně k dispozici, jak pro e-shop, tak pro prodejnu.

V individuálních případech se může stát, že dostupnost není aktualizována (úhyn rostlin, neadekvátní stav apod.). Pokud dostupnost avizuje, že produkt 'Není skladem', 'Nedostupné', 'Vyprodáno', tak bohužel - rostliny v tuto chvíli k dispozici nemáme. Případné budoucí doskladnění je poté uvedeno u dostupnosti konkrétním měsícem, či datem, kdy je to plánováno. Pokud tomu tak není, platí všeobecné info (viz. horní odstavec).

  

Kdy se sází prostokořenné ovocné stromky, růže a drobné ovoce?

Na jaře se může sázet hned jak rozmrzne půda, obvykle od začátku března. Na podzim se zasazují do prvního zamrznutí půdy.

 

Pokud vás budu chtít navštívit v zahradnictví, kdy je na to nejvhodnější doba?

 

Zahradnictví  je na jaře otevřeno od 1. března do 30. června  a to každý den od 8 do 18 hodin, otevřeno je každý víkend kromě státních svátků. Po dobu letních prázdnin je zahradnictví zavřené. Znovu otevíráme od 1. září do 30. listopadu. Upozorňujeme, že nabídka e-shopu a Zahradnictví je sice z 99% totožná, ale některé druhy mohou být zrovna vyprodány nebo nejsou ještě prodejné. Pokud máte nějaké speciální přání, raději si předem zavolejte, ať nejedete zbytečně. 

 

 

Kolik mě bude stát doprava a balné?

 

1. Standardní objednávka při platbě dobírkou   149,- Kč  

2. GEIS - zásilka stromky při platbě dobírkou    199,- Kč  

Posíláte balíky i na Slovensko i zahraničí ?

 

Ano, na Slovensko i zahraničí zasíláme. V e-shopu vpravo nahoře vyberete v kolonce země Slovensko, pak se Vám ceny u produktů automaticky přepočítají na Eura a můžete v košíku zvolit přepravu na Slovensko. Cena dopravy dle sazebniku přepravní společností  včetně balného. Dobírka je zpoplatněna částkou 2,- EUR.

 

Jaká je kvalita zasílaných rostlin?

 

U prostokořenných stromků a drobného prostokořenného ovoce zasíláme jednoleté výpěstky. U prostokořenných stromků se jedná o špičák nebo špičák s obrostem, ze kterého si snadno vypěstujete požadovaný tvar. Pokud se jedná o jiné tvary (zákrsek, čtvrtkmen, vysokokmen), toto je v popisku vždy uvedeno.

 

Rostliny zasíláme ve velikostech a balení vhodných pro prodej konečnému zákazníkovi. Vždy platí velikost kontejneru uvedená u produktu při objednávce. Zasíláme buď stejnou, nebo větší velikost. Zásadně neprodáváme zboží určené spíše k dopěstování v zahradnických firmách. Typicky se jedná o prodej ovocných a okrasných keřů, kanadských borůvek, rododendronů, jehličnanů atp. v multiptatech, kontejnerech 3x3, 7x7. Tyto rostliny nejsou určeny k prodeji konečnému zákazníkovi, dopěstování takové rostliny stojí nemalé úsilí, čas a zkušenosti. Například muškáty dodáváme v květináči o průměru 11cm s plně prokořeněným balem, taková rostlina začne ihned po zasazení růst a bude Vám dělat radost celou sezónu.

 

 

Proč mi nepřišla kompletní objednávka?

 

Je možné, že některé druhy rostlin jsou momentálně vyprodány, případně nejsou v takové kvalitě, aby se daly posílat. Někdy se také může stát, že dodavatel nedodá zboží, která nám potvrdil. Tyto rostliny jsou pak z objednávky odebrány, důvod odebrání je vždy přiložen u dodacího listu, který je součástí zásilky.

 

 

Mohu si objednávku vyzvednout osobně?

 

Osobní odběry nejsou z kapacitních důvodů možné. Vše si můžete pohodlně nakoupit na naší prodejně. Nejsou možné ani rezervace rostlin. Proto není možno vytvářet objednávky a uvádět poznámky, že se jedná o osobní odběr. Eshop sídlí jinde než prodejna. 

 

 

Co znamená 'Kombinace dopravy a platby není možná'?

 

Pravděpodobně máte v košíku vložené zboží, které lze zaslat a zboží, které si můžete přijet osobně vybrat k nám do Zahradnictví. Bohužel, taková objednávka k nám nepůjde odeslat. Je nutné zboží, které je k dispozici pouze pro Prodejnu z košíku vyřadit, a teprve poté odeslat objednávku se zbožím, které odeslat lze. 

 

  

V jakém termínu odesíláte objednávky?

 

Objednávky začínáme odesílat od 1. března 2020, podzimní sezona pak startuje od 1. září 2020. Objednané rostliny jsou odeslány vždy v termínu vhodném pro bezpečnou přepravu a výsadbu všech rostlin obsažených v objednávce. Objednávky expedujeme podle pořadí, ve kterém nám došly. 

 

 

Lze rozdělit jednu objednávku?

 

Pokud objednávka obsahuje prostokořenné rostliny a rostliny v kontejneru a technicky není možné tyto rostliny zabalit dohromady, pak dochází k rozdělení objednávky. V takovém případě platí zákazník poštovné za každou objednávku zvlášť.

 

 

Kde zjistím stav objednávky?

 

Vzhledem k povaze zboží není možné zákazníky informovat o stavu objednávky, automaticky zasíláme potvrzení při objednání, zprávu o předání objednávky k expedici a zprávu o předání balíku přepravci. Pokud se chcete informovat na stav objednávky, napište nám přes webové rozhraní obchodu a my Vám sdělíme přibližné datum odeslání objednávky. 

 

 

Mohu vrátit zakoupené zboží?

 

Pokud nejste spokojeni s kvalitou zakoupeného zboží, můžete ho bez udání důvodu vrátit v zákonné 14-ti denní lhůtě. Rostliny nám zašlete nebo přivezte rovnou do Zahradnictví. Upozorňujeme, že se striktně nedržíme zákonné 14-ti denní lhůty, pokud rostliny skutečně nechcete a přivezete je do Zahradnictví, vezmeme Vám je zpátky i po této lhůtě. Jedinou podmínkou je, že rostliny musí být ve stavu, kdy je možné je opět prodat. O vrácení rostlin po zákonné 14-ti denní lhůtě rozhoduje vedoucí Zahradního centra.